shop-dag - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Wilma Rison - WaarBenJij.nu shop-dag - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Wilma Rison - WaarBenJij.nu

shop-dag

Door: Angela

Blijf op de hoogte en volg Wilma

03 Maart 2012 | Kenia, Nairobi

Vandaag al vroeg opgestaan, lekker geslapen en na een douche en een ontbijtje in de tuctuc naar Happy Rock. Ik had Rhoda vandaag beloofd om naar de stad te gaan. Eerst dacht ik nog om aan deze kant van de ferry te blijven, maar dan krijgt ze weer 2e hands kleding en het is natuurlijk ook een keer leuk om iets nieuws te krijgen. Ze zat al helemaal klaar op de bank op me te wachten en we vertrokken snel nadat we de nieuwe banken hadden bewonderd. Het is echt heel mooi geworden. Rhoda en ik namen de tuc tuc tot de pont en liepen het laatste stuk. Dat is echt heel druk en vol en Rhoda en ik liepen al snel hand in hand om elkaar niet kwijt te raken.De pont was overvol, maar het ging snel. Aan de overkant wist ik waar Dennis moest staan, onze taxi-chauffeur. Ik had besloten naar de Mr Price te gaan, een leuke winkel voor meiden van die leeftijd. Dennis had me al zien lopen, ha dat heb je met zo'n wit hoofd!!en ik maar denken dat ik een kleurtje heb.
Ik sprak een bedrag af en daar gingen de dames! Rhoda is niet gewend in een taxi te zitten en genoot zichtbaar.(ik trouwens ook niet, alleen in Kenia) Eenmaal aangekomen besloot Dennis te blijven wachten tot we klaar waren, ongeveer 2 uur. En ons dan weer terug te brengen over de pont en dat voor 18 euro. Later zagen we hem lekker liggen slapen in z;n taxi
We dronken eerst een cola op een terras en daarna op weg naar mr Price. Met een boodschappenwagentje de hele winkel door. Uiteindelijk een 3/4 broek, 2 shirtjes, ondergoed,sandalen en een nieuwe rugzak. Vanmiddag heeft ze hier een showtje gegeven in de tuin, en ik hoor net van Nel, dat het ook bij de andere meiden goed is gevallen.(heel belangrijk)Toen we klaar waren kreeg ik een telefoontje van Nel, dat ze ons op kon pikken. Ik zei dat we nog wilden lunchen en dat ze van harte welkom was samen met Joy. Die meiden kunnen het goed samen vinden.
Ik moest toen aan Dennis vertellen dat hij naar de standplaats kon. Ik betaalde hem en gaf het nog de beloofde cola en nam afscheid. Tot volgend jaar!!!ja wie weet.
Met z'n vieren genoten we van een heerlijke lunch. Sandwich met kaas en pesto en tomaat!!ik genoot en Rhoda een hamburger met frites! het was veel en het restant krijg je mee in een zakje.Jammer dat Wilma niet kon meegenieten, die zat vast weer een geroosterde boterham met jam of smeerkaas.
Gelukkig viel de rij bij de ferry mee, en met een uurtje waren we thuis. We dronken nog even iets in de tuin van AA en daarna ging Rhoda naar huis met een grote tas vol. Auntie Angela kreeg een dikke omhelzing, terwijl ze normaal niet zo knuffelig is,dus dit bewijst wel dat ze echt heel blij was.
Ik nam een verkoelende duik in de zee en praate even bij met Wilma, die lekker in de tuin lag te lezen. Maar zij had wel mijn herbestiging{ met Frank} bij Arke geregeld!!! Ik viel als een blok in slaap, en daarna haalden we nog even groente aan de overkant.
Nel bleef gezellig eten en straks ook slapen en dan is het morgenochtend kofferpakken en na de kerk afscheid nemen.

o ja nog een psje, het is niet zo dat Rhoda heel erg voorgetrokken wordt, maar het is normaal als een van de kinderen hun sponser op bezoek krijgt dan krijgen ze een uitje of kleding of een etentje of zo. Ik vind dat wel een beetje moeilijk, vorig jaar hebben we wat extra geld aan happy rock gegeven zodat zij iets konden kopen en het eerste jaar kocht ik zelf iets van kleding, maar in overleg vond Nel dat dit wel een keer speciaal mocht zijn.Nou dat was het zeker!!