eindelijk een verslag uit Kenia!! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Wilma Rison - WaarBenJij.nu eindelijk een verslag uit Kenia!! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Wilma Rison - WaarBenJij.nu

eindelijk een verslag uit Kenia!!

Door: Angela

Blijf op de hoogte en volg Wilma

16 Februari 2012 | Kenia, Nairobi

Goedemorgen allemaal,
Eindelijk hebben we verbinding! Ja, het is weer wennen dat het allemaal niet zo heel - westers - snel gaat! Maar enfin, we zijn inmiddels geacclamatiseerd en voelen ons helemaal thuis. De reis ging voorspoedig en de eerste nacht bleven we bij Nel en John overnachten. Maandag naar ons ,,huis,, in Amani Acres. We hebben ieder een slaapkamer en verder is de keuken netjes opgeknapt sinds ik hier was in 2010.
Vol verwachting klopten we aan de poort van Happy Rock dinsdagmorgen vroeg. Gespannen of de kinderen ons nog zouden herkennen. Nou als een tsumami rolden ze over ons heen, een mooier welkom hadden we ons niet kunnne wensen.Het was net of we niet waren weggeweest.Van onze schone kleren was na 5 minuten niets meer over, maar daar hebben we de ,,wippexpress,, voor.De kleintjes van vorig jaar, waren nu echte grote schoolkinderen! Ze liepen in schooluniformen en hadden babbels voor 10. Na de lunch liepen we naar ons huis, dat is ideaal dichtbij!! De middag verbleven we in de tuin, uit de zon, want het is ruim 40 graden op het heetst van de dag! Aan het eind van de middag weer naar HRC, ditmaal met de tuc tuc, en daar ontmoeten we de grotere kinderen, ook zij zijn gegroeid en volwassener geworden In het ,,meisjesverblijf waar de kleintjes altijd verblijven, zaten twee kleine mannetjes me aan te staren of ik van een andere planeet kwam! Dit zijn de ,,nieuwe kinderen die een thuis hebben gevonden in HRC!We geven ze maar even de tijd om aan de nieuwe mezungu's te wennen!! Ook de baby die Wilma vorig jaar met Nel de eerste weken grootbracht is een hele dame geworden en ondanks de achterstand kijkt ze pittig uit haar dondere ogen,.Kortom het is heerlijk om hier weer te zijn. We hebben ook al uitgebreid overleg gehad met Nel en John over het te besteden geldbedrag! Daarover snel meer. Het meegenomen ondergoed, speelgoed, kleding, enz ligt uitgespreid in ons huisje en hebben we in gedachten al drie keer weggegeven.

• 16 Februari 2012 - 07:26

Else:

Hallo dames, lieve An.
    Wat heerlijk te lezen dat het weer zo goed is om daar te zijn.
    Geniet en ik volg jullie via deze blog en in gedachten...........
    x Else

• 16 Februari 2012 - 07:46

Jannie:

Wat goed om weer wat te lezen..
    Leuk dat jullie zo'n hartelijk welkom kregen.
    En 40 graden poeh daar moet ik nog even niet aan denken.
    Genieten jullie maar lekker hoor, hartlijke groeten van ons allemaal.

• 16 Februari 2012 - 08:21

Corry:

Lieve Angela, en Wilma,
    Heerlijk om te lezen dat het goed gaat. We missen je wel hoor An, het is compleet stil hier.
    Maar ik kan me ook goed voorstellen dat je geniet van de kinderen en om daar te zijn.
    Denk op zijn tijd ook wel even om jezelf hoor!
    Liefs, Corry en Joop

• 16 Februari 2012 - 09:00

Aty Janzen:

Beste 'Kenianen',
    Noem dat maar eindelijk. Jullie zijn er toch in de eerste plaats voor de kinderen, laat ons haastige westerlingen dan maar even wachten als het niet zo westers snel gaat wat communicatie betreft. Fijn dat jullie zo, letterlijk, warm zijn ontvangen. Ik wens jullie een hele goede tijd toe met veel liefde en warmte van al die lieve kinderen.
    Ook namens Richard,
    Aty

• 16 Februari 2012 - 09:26

Jan & Willy:

Dag Wilma en Angela, het eerste verhaal klinkt heel erg enthousiast: wat een heerlijke ontvangst en herkenning: dat kan alleen maar goedgaan. We zijn benieuwd naar het vervolg en laat even weten op welke rekening we een donatie kunnen storten. We leven mee, we horen graag meer, groet Willy en Jan van den Berg

• 16 Februari 2012 - 10:42

Jolanda :

Hé meiden,
    Nou ik vind het wel eindelijk hoor. Dacht dat jullie ontvoerd waren of ............
    Het is duidelijk AFRIKA.
    Leuk en reuze fijn dat de kids zo reageren.
    Have fun en natuurlijk ben ik jaloers op jullie
    groeten Jolanda

• 16 Februari 2012 - 11:05

Paula:

He Angela,
    Wat goed om van je horen!! Wat een geweldige ontvangst was dat, heerlijk die kinderen(wish i was there...). Gaat het goed met jou?
    Geniet van alles daar en ik kijk uit naar je nieuwe verslag.
    X Paula

• 16 Februari 2012 - 14:14

Margreet En Wil:

Het is voor ons ook een feest om te lezen hoe het jullie vergaat.
    En Wilma, heb je Ruby al voorgelezen? Maakt niet uit in welke taal toch???

Alle goeds aan jullie van hier

Wil en Margreet

• 16 Februari 2012 - 16:20

Joke En Toon V.d.Kri:

Het lijkt ons geweldig om zo ontvangen te worden en wat heerlijk dat de kinderen je weer zo liefdevol ontvangen hebben we hopen dat je weer een goede tijd mag hebben en dat de vlinder meegevlogen is.
    We blijven jullie volgen lieve groetjes en gemiet van het mooie werk dat jullie doen.
    Lieve groet Joke en Toon.

• 16 Februari 2012 - 18:49

Arja:

Hallo Wilma en Angela,

Fijn om jullie enthousiaste verhalen weer te lezen. Het is gewoon een beetje terug in de tijd.
    Geniet van de mensen, de omgeving en het mooie (warme) weer.
    Via het internet blijven we jullie belevenissen volgen.
    groet uit IJsselstein.

Arja

• 16 Februari 2012 - 18:55

Maaike Lisser:

Lieve Angela en Wilma,

Wat zijn de kinderen idd al weer gegroeid en nieuwe bewoners erbij. Jullie snappen ik ben jaloers ( in de positieve zin van het woord). Geniet ervan, geef alle kinderen een dikke knuffel van me en ik kijk al weer uit naar jullie volgende verhaal!!!
    Veel liefs, Maaike

• 16 Februari 2012 - 19:26

Anke:

Ha Wilma en Angela,

Wat hartverwarmend zo'n welkom!! Genieten jullie maar van de kinderen en het warme weer, wij genieten weer van jullie verhalen.

Groetjes van ons

• 16 Februari 2012 - 19:57

Dik En Simone:

Hoi Angela, goed om even wat van je te horen. Zo te lezen heb je het perfect naar je zin! We kijken nu al uit naar je volgende blog!

• 16 Februari 2012 - 19:57

Jora En Alex:

Hallo Angela,

Raar he, de wazungu in Kenia en de Keniaan in de Hollandse sneeuw!
    Geniet van jullie tijd en de groeten aan Nel van ons. Hopelijk wordt het een super reis. En we vinden het echt niet erg als je een beetje zon meeneemt ;-)
    Mike staat voor jullie klaar als jullie ergens heen willen en Nel en John zijn te druk hoor, dus geef m maar een belletje.

liefs van Alex en Jora

• 16 Februari 2012 - 21:17

Anja:

Ha meiden,

Wat een leuk verslag en dito foto's. Vooral van An in haar roze shirt met dat kleine meisje, the pink ladies! geniet van alles en ik volg jullie op de voet :-) xan

• 17 Februari 2012 - 10:29

Helma Kemper:

jullie maken vast een goede keuze met de verdeling van de spulletjes maar het lijkt mij ook moeilijk, wie geef je wat?
    wat een koppies hebben de kindjes toch he, je zou ze het liefst meenemen!
    geniet ervan en pas goed op jezelf Angela.
    ik zie je stralen op de foto's dus dat is een goed teken.
    lieve groetjes