zaterdag - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Wilma Rison - WaarBenJij.nu zaterdag - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Wilma Rison - WaarBenJij.nu

zaterdag

Door: Angela

Blijf op de hoogte en volg Wilma

25 Februari 2012 | Kenia, Nairobi

zo ik heb de smaak te pakken en zal vast een stukje schrijven over vandaag. Wilma staat in de keuken en maakt rijst, met ham en knoflook en uien en ook nog paprika roept ze. Nou ik laat me verrassen.Vandaag zouden we op bezoek gaan bij Hudson, een van de mannen die hier op Amani Acres werkt. Marjorie en ik zijn daar twee jaar geleden ook geweest en hij vroeg het de eerste dag al.Het is een hele eer als je gasten meeneemt en voor ons een kans om in de wijk te gaan. Alleen is dat niet veilig genoeg.
Vandaag was Manuela de hele dag bij ons,en zij vond het ook een leuk idee. Ze is 19 jaar maar lijkt veel volwassener in haar doen en laten en blijft vanuit Zwitserland een half jaar in Happy Rock.
Enfin na een rustige ochtend gingen we om half twee met Hudson mee. Het is een heel eind met de tuctuc de wijk in en dan nog een stuk lopen. Het laatste stuk zijn ze zeker niet gewend aan blanken en de kinderen roepen je na,,Mezungu,, en de volwassen mensen zwaaien allemaal. Gelukkig is het nu al heel lang droog en loop je wel over vuil, maar lang niet zo vies als toen in het regenseizoen.
De vrouw van Hudson,Janet, had het huis helemaal mooi opgepimpt, overal kleedjes over de stoelen, en ook al had ik gezegd dat we alleen thee kwamen drinken had ze toch een soort paarse wortelen voor ons gekookt. Hmmm wel lekker en die moet je in suiker dopen. Erg speciaal zullen we maar zeggen.Hudson vertelde over de kinderen maar ook over zijn werk als pastor. Hij gaat voor in een kerk en doet veel pastoraal werk. Hij ziet het als roeping van God om zijn eigen kerk te leiden, en op te zetten.
Na de thee en nadat de 5 kinderen een lied voor ons hadden gezongen gingen we in gebed. Ook wij moesten bidden en de beide meiden(wilma en manuela) keken mijn kant op. Haha nou niet perfect maar het lukte.
Daarna zou Hudson laten zien waar het land was aangekocht voor een een kerk en een huis. Maar we liepen en liepen in de snikhitte en over rotsen en puin, tot we eindelijk bij een afgebakend stukjes land kwamen. We maakten weer foto's en daarna weer de hele weg terug. Onderweg kwamen we een vriend tegen en we moesten naar binnen, met elkaar bidden en toen bood hij ons nog bruine bonen aan. Maar we zeiden dat we al wortels hadden gegeten en dat we echt genoeg hadden. Pff daar kwamen we goed vanaf. Maar wel tekenend voor de gastvrijheid hier.
Gelukkig belde Hudson voor ons een taxi en hij betaalde ook voor ons!! ik gaf snel z'n vrouw wat geld, want je schaamt je toch!!
Helemaal vol met verhalen en indrukken en onder het stof doken we de oceaan in. Daarna nog een douche en zo werd het weer zaterdagavond.
We maakten voor het eerst kennis met de huidige eigenaar van Amani Acres, Sean. Een man van begin 30 uit Canada. Niet erg spraakzaam maar aardig.
Vanaf hier allemaal een goede zondag en we kijken uit naar jullie reakties.

• 25 Februari 2012 - 16:05

Jan En Willy, :

Wederom zo'n leuk, humoristisch en informatief verslag, we blijven genieten. Goed weekend!

• 25 Februari 2012 - 16:58

Anja:

Hoi meiden, ik geniet iedere keer van jullie verslagen, fijn dat wij hier in Holland met jullie avonturen mee mogen leven!
    En An, je ziet er zo gelukkig uit op de foto's, daar krijg ik tranen van...
    Wat zullen de banken mooi worden, het moet goed zijn om daar te zijn en het enthousiasme van iedereen waar te nemen.
    Veel plezier nog met elkaar!
    Liefs An

• 25 Februari 2012 - 21:30

Mieke:

Hoi Wilma en Angela

eindelijk weer eens wat tijd om de computer aan te zetten. ik ben nu weer bij met lezen en alle verslagen en als ik het zo lees hebben jullie het druk met alles en eigenlijk tijd te kort maar tegelijk is het weer een goede reden om nog eens terug te gaan.
    ook heel leuk om bekende plekken ,kinderen en mensen te zien.
    leuk dat jullie samen zijn dat is toch wel erg leuk
    groetjes mieke

• 26 Februari 2012 - 07:50

Wim En Helma:

er zijn bruine bonen bij ah in de reclame hoor dames hahahhahah,
    wij lezen en genieten van jullie verhalen, gezellig. ook de stof van de bank leuk!!!
    de keuken ziet er knus uit met de beschilderingen,
    fijn dat er mensen zijn die dit doen zoals jullie.
    groetjes uit ijsselstein.

• 26 Februari 2012 - 10:26

Else:

Hallo lades, klinkt als een vermoeiende maar enerverende dag. Die duik in de oceaan klinkt toch zo heerlijk elke keer. Liefs else

• 26 Februari 2012 - 10:57

Els Van Der Schoor:

Wat is het toch leuk om zoveel te lezen over wat jullie allemaal beleven. Ok de foto's geven leuke informatie. Het is echt een wereld van verschil als je kijkt hoe het allemaal daar bij jullie gaat.
    Blijf er van genieten ik blijf jullie volgen.
    Veel groeten uit IJsselstein

• 26 Februari 2012 - 11:22

Dianne:

Ha Wilma en Angela!
    Mooie verhalen, ik zie jullie daar al weer helemaal bezig zijn! Ik geniet van het lezen ervan. Ow ow, de maaltijden bonen en chapati! Heerlijk!
    Tof ook dat jullie de wijk in zijn geweest. Zo zie toch weer een stuk meer van Mombasa.
    Leuk ook de foto's erbij! Het is echt bijzonder om Ruby nu zo te zien! Ze is echt groot geworden! En wat een lief koppie:).
    He goeie tijd verder!
    liefs Dianne

• 26 Februari 2012 - 12:19

Marjorie:

Hi An en Wilma,
    leuk jullie verslag te lezen, en lekker je bij het bezoek aan Hudson niet hoefde te zigzaggen om de plassen!! Het hapje ziet er heerlijk uit !! Jullie zullen wel gegroeid zijn!!
    Fijn dat je al zoveel hebt kunnen doen, geeft een boel voldoening denk ik!!
    groetjes Mar

• 26 Februari 2012 - 15:20

Peter V:

ha Wilma en Angela,
    Jullie houden het reisverslag erg goed bij.
    We kunnen jullie op de dag volgen zo.
    Deze leuke afwisseling in jullie trip bevalt jullie goed en dat is te merken.
    Jullie kennen inmiddels al veel mensen daar en je wordt overal even gastvrij ontvangen.
    Het is leuk de alledaagse dingen te lezen. Alles wordt ondersteund met mooie plaatjes.
    Het is op deze manier genieten en wel voor iedereen.
    Voor ons als lezers, voor de mensen in Kenya maar vooral voor jullie zelf.
    Houden zo !
    Nog een goeie zondag gewenst

• 26 Februari 2012 - 17:40

Anke:

Ha Wilma en Angela,

Ik heb net een paar verslagen achter elkaar gelezen en vind het bijzonder wat jullie daar meemaken en doen!!
    Geniet maar van alles wat jullie daar overkomt.....zelfs die grote kakkerlak .......brrrrrrr